Planowanie działań marketingowych — ważne etapy

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Planowanie działań marketingowych — ważne etapy

Artykuł sponsorowany

Planowanie każdej kampanii marketingowej składa się z kilku najważniejszych etapów. Jeśli chcesz zaprojektować skuteczne działania marketingowe, musisz koniecznie o nich pamiętać. Jak więc zacząć prace nad nową kampanią marketingową? Dowiedz się z tego artykułu!

Krok pierwszy: dokładna analiza

Niemożliwe byłoby zaprojektowanie i podjęcie jakichkolwiek działań marketingowych bez przeprowadzenia dokładnej analizy. 

Aby dogłębnie zbadać wszystkie najważniejsze czynniki wpływające na ogólnie pojęty marketing, należy dokładnie zagłębić się w strategię marki, poznać jej cechy charakterystyczne, wartości oraz grupę docelową. Konieczna jest także dokładna analiza całego rynku, z wyszczególnieniem analizy konkurencji.

Krok drugi: kanały dotarcia i budżet

Kiedy wykonasz już dokładną analizę marki oraz jej otoczenia, zastanów się, jakie kanały komunikacji możesz wykorzystać w Twoich działaniach. To, gdzie będziesz komunikować do odbiorców marki, zależy przede wszystkim od tego, kim są ci odbiorcy. Pamiętaj, że kanał komunikacji musi być dopasowany do grupy docelowej. Nie bez powodu jedne marki wykorzystują takie kanały jak reklama w centrach handlowych, a inne działają jedynie w przestrzeni online. 

Jeśli masz już zaplanowane podstawowe kanały, postaraj się je teraz trochę zawęzić. Przykładowo: zdecydowałeś się na reklamę w TV — zastanów się, na jakich konkretnie kanałach ma pojawić się Twoja reklama oraz o jakiej porze dnia. Wybrałeś social media? Pomyśl, z jakich mediów społecznościowych Twoi odbiorcy korzystają najczęściej oraz jakim językiem się posługują. Pamiętaj, że aby przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową nie musisz być wszędzie — wystarczy, że będziesz tam, gdzie Twoja grupa docelowa. Budowanie marki osobistej lub produktowej to przede wszystkim nawiązanie bliskiej relacji z przedstawicielami grupy docelowej, a komunikowanie do wszystkich, jest w rzeczywistości komunikowaniem do nikogo. 

Kanały komunikacji są ściśle związane z budżetem. Jeśli masz już wybrane podstawowe kanały, w których chcesz prowadzić działania marketingowe, znacznie łatwiej będzie Ci przygotować podstawowe widełki.

Krok trzeci: Kreacja

Następnym krokiem jest już kreacja. Po planowaniu, analizowaniu i projektowaniu strategii nadchodzi moment na tworzenie. Jest to czas, kiedy powstają grafiki, rozpoczyna się projektowanie opakowań oraz tworzą się hasła, teksty i slogany. To tutaj zaczyna się praca, którą realnie zobaczą Twoi odbiorcy.

Krok czwarty: wdrożenie, monitoring i optymalizacja

Kiedy finalny projekt jest już gotowy, przychodzi czas na wdrożenie. Uruchomienie kampanii jest swoistym zwieńczeniem pracy całego zespołu — zarówno strategów, jak i działu kreatywnego. Jednak to jeszcze nie koniec.

Kiedy kampania funkcjonuje już w przestrzeni publicznej, konieczne jest jej monitorowanie. Należy regularnie sprawdzać wyniki kampanii oraz w razie potrzeby wprowadzać zmiany. Optymalizacja jest tutaj bardzo istotna. Dzięki stałemu kontrolowaniu i ulepszaniu działań marketingowych możesz mieć pewność, że będą one skuteczne.

Fot.: Firmbee.com/unsplash.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*