Branża budowlana jest bardzo konkurencyjna, ale dzięki odpowiednim strategiom marketingowym i działaniom SEO można zdobyć liczne grono stałych klientów. Jak to zrobić i od czego zacząć? Podpowiadamy.

Możemy zapomnieć o czasach, w których reklamowanie swoich usług na ulotkach reklamowych lub billboardach było najlepszą opcją. Ówcześnie coraz więcej życia spędzamy w internecie – nie tylko wyszykujemy interesujących nas informacji, lecz także nawiązujemy kontakty, szukamy dopasowanych do nas produktów i robimy zakupy. Z tego względu warto wychodzić naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów i zadbać o dobrą widoczność w sieci. Dlaczego? Jeśli Twoja firma (budowlana) będzie widoczna w sieci, zyska więcej klientów i zanotuje wyższe zyski. Jednak osiągnięcie pożądanej widoczności w internecie nie jest tak proste, jakbyśmy mogli sądzić, a to ze względu na dużą konkurencję. Co więc musimy zrobić, aby osiągnąć swoje cele i zdobyć klientów? Zacząć od pozycjonowania.

Istota pozycjonowania

Jeśli Twoja firma budowlana nie ma jeszcze strony internetowej, to jak najszybciej ją załóż. Może ona pełnić funkcję wizytówki albo być połączona z internetowym sklepem, w którym klienci będą mogli w komfortowy i szybki sposób zrobić zakupy. Gdy mamy już własną witrynę, musimy zadbać o jej pozycjonowanie. Na czym polega pozycjonowanie strony? Najprościej mówiąc – na optymalizacji treści. Dzięki odpowiedniej optymalizacji strona będzie dobrze odczytywana przez roboty Google. Wpłynie to na lepszą widoczność w wyszukiwarkach, która objawia się tym, że dana witryna jest na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jak zatem należy optymalizować stronę internetową?

Przede wszystkim trzeba zaprzyjaźnić się ze słowami kluczowymi, zarówno z tymi krótkimi, jak i długimi, zwanymi long tail. Słowa kluczowe muszą być dopasowane do branży, firmy i produktów, które oferujemy. Odpowiednio dobrane sprawią, że na naszą witrynę trafi więcej klientów. Frazy kluczowe można wplatać w informacje o stronie, opisy kategorii i produktów oraz w branżowe artykuły.

Tu przechodzimy do content marketingu, który również pełni znaczącą rolę w procesie pozycjonowania. Content marketing polega na tworzeniu unikalnych treści, czyli takich, które nie pojawiają się na innych stronach. Teksty powinny być także interesujące, ponieważ dzięki nim zwiększy się ruch na stronie. Branża budowlana daje wspaniałą możliwość, by tworzyć bloga i publikować na nim eksperckie artykuły, dzielić się poradami z zakresu budownictwa i majsterkowania. Na blogu warto też chwalić się efektami prac i wstawiać zdjęcia.

W procesie pozycjonowania nie można zapomnieć o technicznych i wizualnych aspektach witryny. Należy zadbać o to, aby była ona czytelna, a poruszanie się po niej bezproblemowe. Pomoże w tym przejrzysty szablon i prawidłowe opisanie podstron, na których nie będzie brakować niezbędnych informacji.

PrestaShop – wymarzona platforma dla sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz firmę budowlaną, pomyśl o założeniu sklepu internetowego. Wpisuje się to w wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów. E-sklep można założyć na specjalnie stworzonych do takich celów platformach, na przykład PrestaShop.

PrestaShop to kompletna i innowacyjna platforma e-commerce, która cieszy się dużą popularnością. Do jej zalet zalicza się:

  • łatwa obsługa,
  • bezpieczeństwo,
  • przyjazność dla urządzeń mobilnych,
  • intuicyjne zarządzanie,
  • wiele dodatkowych funkcji, które można dobierać według własnych potrzeb,
  • zaawansowane funkcje administracyjne.

Co istotne, PrestaShop pomaga w pozycjonowaniu naszego sklepu. Należy tu podkreślić, że e-sklepy trzeba pozycjonować podobnie jak strony. Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop? Optymalizacja sklepu internetowego nie różni się bardzo od optymalizacji strony. Również musimy skupić się m.in. na doborze słów kluczowych i dobrym zaprojektowaniu samego sklepu. Na PrestaShop możemy także zainstalować dodatkowe wtyczki, które pomogą nam w optymalizacji. Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu? Na tej platformie znajdziemy ponad 3000 modułów, ale warto zwrócić uwagę na:

  • SEO Expert,
  • SEO Alt Image Tags,
  • SEO Audit,
  • Premium Google Analytics Enhanced Ecommerce.

Fot. pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *