Życie w ciągłym biegu, stres, natłok obowiązków, brak czasu na cokolwiek. W jaki sposób można się zorganizować, aby ze wszystkim zdążyć? Czy aplikacje pomagają w zorganizowaniu się? Które z nich są najlepsze?
W natłoku codziennych zajęć często można przeoczyć lub zająć się mniej pilnym zadaniem, zamiast tym zadaniem „na już”. Właściwa organizacja własnego czasu jest niezbędna do efektywnej pracy. Naturalnie można samodzielnie planować swoją pracę, lecz bardzo pomocne w organizacji są aplikacje dostępne na telefon. Jakie są najlepsze i które pomagają się zorganizować?
Jest to polska aplikacja do organizacji czasu, która pozwala na świetne zarządzanie poprzez mierzenie czasu potrzebnego na wykonanie danego zadania lub projektu. Dzięki temu można zmniejszyć koszty pracy, zwiększając jednocześnie przychody.
WorkTime generuje raporty, dzięki którym można wyciągnąć wnioski. Aplikacja ta ma bardzo intuicyjny interfejs, jest to idealne rozwiązanie dla osób, które rozliczają się za wykonany projekt (mogą określić, ile czasu zajęło im wykonanie tego zadania). WorkTime sprawdzi się nie tylko u freelancera, lecz również w pracy kilkunastoosobowego zespołu. Aplikację do organizacji czasu można pobrać na urządzenia z iOS, Android lub używać na komputerze przez przeglądarkę internetową.
Aplikacja do organizacji, która „pamięta za użytkownika” – można w niej zgromadzić wszystkie informacje dotyczące normalnego funkcjonowania; od spotkań służbowych, przez listę zakupów, kończąc na przemyśleniach czy propozycjach książek, które warto przeczytać.
W tej aplikacji można tworzyć notatki tekstowe, wizualne i graficzne, każda notatka może być wzbogacona o różne przypisy np.: w formie fragmentu strony internetowej. Notatki mogą być segregowane wg różnych kryteriów. Evernote dostępna jest na urządzenia z iOS, Android lub na komputer. Aplikacja do organizacji czasu jest w wersji bezpłatnej oraz płatnej (dostęp do większej liczby funkcji).
Todoist jest pomocna w realizacji wyznaczonego celu w czasie rzeczywistym np.: poprzez listę zadań do wykonania. Największe zalety tej aplikacji to:
Aplikacja pozwala na systematyzowanie zadań od tych najważniejszych do tych mniej ważnych. Todoist synchronizuje się między urządzeniami, co pozwala na jeszcze lepszą wydajność pracy. Aplikacja ta ma wtyczki do Gmaila, Outlooka oraz Google Chrome.
Any.Do jest jedną z najprostszych aplikacji do planowania. Minimalistyczny i intuicyjny interfejsem zachęca do korzystania. W Any.Do wystarczy tylko wpisać zadanie i ustawić odpowiednie przypomnienie. Wpisanym zadaniom można nadać priorytety lub określić osoby w nim biorące udział. Aplikacja do organizacji czasu Any.Do jest jedną z najprostszych, świetnie sprawdzi się dla osób ceniących minimalizm.
Jest aplikacją, która uczy jak właściwie „gospodarować” własnym czasem. Można w niej zapisać listę zadań z określonym planem dnia. Pomotodo wyróżnia się wśród innych aplikacji połączeniem listy zadań do wykonania z techniką Pomotodo, czyli 30 min pełnego 100% skupienia, później 5 min odpoczynku. Aplikacja ta wyłącza powiadomienia, które mogą dekoncentrować w czasie pracy. Najważniejszą zasadą tej aplikacji jest niepodzielność, a zadania wykonywane są wg wcześniej ustalonych priorytetów. Technika ta jest bardzo efektywna, jeśli jest poprawnie stosowana, pozwala również na wprowadzenie dobrych wzorców organizacyjnych.
Zobacz też nasz artykuł na temat tego, jaki planner najlepiej wybrać.