Najnowsze badania przeprowadzone przez grupę Pracuj.pl wskazują, że 2 na 3 Polaków korzysta w pracy z mediów społecznościowych. Czy tylko w celach służbowych?
Korzystanie z social mediów w pracy okazuje się codziennością. Badania Pracuj.pl wskazują, że niemal 2/3 Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z telefonu przeglądając znane portale społecznościowe i aplikacje w godzinach wykonywania obowiązków zawodowych. Co ciekawe, nie tylko w celach służbowych.
Jeszcze kilka lat temu korzystanie z mediów społecznościowych w pracy było całkowicie zakazane albo źle postrzegane przez większość pracodawców. Stosowano nawet specjalne blokady. Dziś, jak się okazuje, jest to coraz bardziej popularne, choć nadal pracownicy często sięgają po telefon bez zgody przełożonych. Granica pomiędzy sferą służbową a prywatną nieco się tu zaciera. Trudno korzystać wyłącznie z aplikacji czy portali społecznościowych, które mają związek jedynie z pracą.
Jeśli o social mediach w pracy mowa – do czego pracownicy ich potrzebują? Jak wskazuje badanie, najczęściej jest to kontakt ze współpracownikami oraz szukanie informacji o innych firmach. Niektórzy chcą też utrzymywać kontakt z klientami i mieć stały dostęp do informacji z branży.
Pełen raport Pracuj.pl „Cyfrowa ewolucja kariery. Technologie w pracy w oczach Polaków” dostępny jest na stronie internetowej.
Źródło: materiały prasowe
Źródło zdjęcia: Designed by Freepik