Chcesz, aby Twoja strona WWW trafiła na jedną z pierwszych pozycji w wynikach Google? W takim razie najlepszym pomysłem jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów, przed którymi pozycjonowanie nie ma żadnych tajemnic. Na rynku istnieją tysiące firm oferujących pomoc z zakresu SEO, a my podpowiadamy, jak wybrać najlepszą z nich.
SEO jest niezwykle istotną częścią pozycjonowania. Search Engine Optimization to zadbanie o prawidłową strukturę strony i optymalizację jej w taki sposób, aby była dopasowana do algorytmów wyszukiwarki. Zaliczamy do tego głównie działania związane z edycją kodu źródłowego czy usunięcie ewentualnych błędów technicznych. Z kolei pozycjonowanie jest o wiele szerszym pojęciem, w którym kryje się nie tylko SEO, ale także stworzenie mobilnej wersji serwisu, zadbanie o bezpieczeństwo użytkowników czy link building.
Co tak właściwie może zrobić dla Ciebie agencja SEO? Tego typu firmy specjalizują się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych, pomagając swoim klientom w osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Do ich zadań należy przede wszystkim wykonywanie audytów SEO, czyli analiz działań marketingowych i SEO wdrożonych nie tylko na stronie klienta, ale także u konkurencji. Na podstawie uzyskanych wyników agencja może przystąpić do działań on-site, czyli na stronie, oraz off-site, czyli tych poza nią. Zaliczamy do nich między innymi tworzenie treści na witrynę z wybranymi słowami kluczowymi, uproszczenie kodu HTML, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne czy nawet działania w mediach społecznościowych.
Jak w takim razie wybrać najlepszą SEO? Przede wszystkim ważne jest podejście do klienta i samego pozycjonowania. Omijaj szerokim łukiem firmy, które obiecują efekty w ciągu tygodnia, bo to po prostu niemożliwe – zazwyczaj pierwsze rezultaty są widoczne po około 3-6 miesiącach. Możesz także skorzystać z pomocy agencji z polecenia – nic nie potwierdza skuteczności oferowanych przez nią usług jak referencje zadowolonych klientów.
Równie ważna jest umowa. Najkorzystniejsze z punktu widzenia klienta jest rozliczenie na podstawie efektów, jednak niewiele agencji oferuje taką formę współpracy. Zamiast tego można zdecydować się na umowę na czas nieokreślony, jednak z niezbyt długim okresem wypowiedzenia. Przed jej podpisaniem zwróć uwagę na ewentualne kary, a w razie wątpliwości skonsultuj się z prawnikiem.
A co z zakresem usług? Tu zdecydowanie sprawdza się najlepiej agencja SEO, która zapewni Ci kompleksową pomoc – wykona audyt SEO, przygotuje strategię i analizę słów kluczowych oraz zajmie się wszystkimi innymi działaniami niezbędnymi do skutecznego pozycjonowania domeny. Warto także doprecyzować zasady raportowania postępów, dzięki którym będziesz mieć pewność, że agencja rzeczywiście pracuje nad poprawą widoczności witryny w wyszukiwarce.
Fot. Karolina Grabowska/pixabay.com
Podejmując decyzje o wybraniu agencji SEO do współpracy warto rozważyć takie aspekty jak: sposób podejścia do klienta i procesu pozycjonowania https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/ , referencje, dobór słów kluczowych i audyt techniczny.
Po wybraniu agencji SEO konieczny jest dobór odpowiednich fraz które mogą nam zagwarantować zwiększony ruch na stronie. Taką frazą może być pozycjonowanie Warszawa jeśli zależy nam na pozycjonowaniu się na Warszawę lub jakiekolwiek inne miasto, dobrze zrobić to mądrze aby jak najmniej pieniędzy na to wykorzystać ale jednak żeby efekty były satysfakcjonujące.