Artykuł sponsorowany

Wiele kobiet odczuwa silne bóle menstruacyjne, które w różnym stopniu wpływają ich na codzienne funkcjonowanie. Bóle występują zwykle tuż przed albo w trakcie menstruacji, mogą mieć różne natężenie i nawracać co kilka godzin. Dowiedz się, jak złagodzić dolegliwości, ukoić napięcie w ciele i uspokoić umysł.

Skonsultuj się z ginekologiem

Bóle miesiączkowe mogą wynikać z naszej fizjologii, ale również być sygnałem, że warto udać się do lekarza. Jeśli zmagasz się z bardzo bolesnym i uporczywym bólem, który długo nie ustępuje, a także obfitymi miesiączkami, to warto pójść na konsultację do lekarza specjalisty. Ginekolog może zalecić ziołowe leczenie farmakologiczne lub hormonalną antykoncepcję w celu złagodzenia dolegliwości. Należy mieć na uwadze to, że silne bóle mogą wskazywać na endometriozę.

Odpowiednio się przygotuj

Każda kobieta może inaczej przeżywać miesiączkę. Jeśli czujesz, że zbliża się okres, pozwól sobie zwolnić tempo i zadbaj o siebie zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Traktuj siebie z szacunkiem i stwórz sobie odpowiednie warunki do odpoczynku. W te dni wiele kobiet zmaga się z bólami kręgosłupa, wymiotami, nudnościami i problemami żołądkowymi, które dodatkowo utrudniają codzienne funkcjonowanie. W czasie miesiączki noś luźne, komfortowe ubrania, zawsze miej przy sobie środki higieniczne i pij dużo wody.

Wiele kobiet poleca w dni poprzedzające miesiączkę stosowanie lekkostrawnej, bogatej w kwasy Omega-3 diety. Warto uzupełnić jadłospis o orzechy, oleje i ryby. Przed miesiączką rekomendowany jest także wzmożony wysiłek fizyczny. Jeśli czeka Cię ważne spotkanie albo wyjazd, a wiesz, że w ten dzień możesz dostać miesiączkę, zrób wszystko, co możesz, aby zaplanować czas na odpoczynek i poczuć się komfortowo. Nie bierz na siebie wszystkich obowiązków i pozwól sobie ten jeden dzień w miesiącu nie dbać o produktywność.

Jak złagodzić bóle menstruacyjne?

Zanim sięgniesz po leki przeciwbólowe i rozkurczające, spróbuj zastosować domowe sposoby, które zmniejszają skurcze mięśni. W tym celu warto pić sok wyciśnięty z kłącza imbiru, stosować ciepłe okłady i masaże relaksujące.

Zrelaksuj się

Zmagasz się z bolesnymi, długotrwałymi i męczącymi bólami menstruacyjnymi? Aby im zapobiec, unikaj stresu, który powoduje napinanie mięśni. Zadbaj o stan wyciszenia i odprężenia organizmu. Weź ciepłą kąpiel albo przyłóż do brzucha rozgrzewający okład. Ciepło pozwala mięśniom się rozkurczyć i ma działanie uspokajające. Szczególnie polecany jest naturalny, suchy termofor z pestek wiśni, który przynosi ciału ulgę, łagodzi bóle menstruacyjne i mięśniowe, a także pomaga na sztywności karku. Znajdziesz go tutaj: https://nature-solution.com/duzy-cherrypad/

Warto pamiętać o tym, że ludzki organizm potrafi produkować endorfiny, które są naszymi endogennymi substancjami przeciwbólowymi. W czasie miesiączki rób rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność i relaksują, ale nie są wymagające fizycznie ani stresujące. Zadbaj przy tym o Twój komfort termiczny. Wiele kobiet relaksuje się z książką albo przy ulubionym serialu. Jeśli lubisz czekoladę, to jej jedzenie może Ci pomóc w trakcie okresu – pod wpływem czekolady wydzielają się endorfiny, które są naturalnymi środkami przeciwbólowymi.

Wykonaj masaż rozluźniający

Dobrym zamiennikiem dla farmakologii mogą być ćwiczenia rozciągające. Jeśli chcesz zminimalizować ból menstruacyjny, spróbuj jogi relaksacyjnej, a także ćwiczeń na mięśnie dna miednicy. Możesz także udać się na wizytę do fizjoterapeuty uroginekologicznego, który wykona wywiad, dobierze indywidualną terapię i pokaże techniki, które każda pacjentka może wykonywać samodzielnie w domu.

Zdjęcie główne: Sora Shimazaki/pexels.com

Powiązane artykuły

Louis Hansel/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *