Artykuł sponsorowany

Rozsądne odżywianie, wysokiej jakości sen, masaże, a także suplementy dla sportowców wspierają odpoczynek i regenerację mięśni. Właściwa regeneracja potreningowa organizmu pozwala zmniejszyć ryzyko przetrenowania, a także sprzyja wzrostowi mięśni. 

Należy przygotować się na to, że regeneracja organizmu po ciężkim treningu może zająć 2-3 doby, a czasem nawet tydzień. Fazy regeneracji są istotne dla dobrej kondycji mięśni i stawów. Ważne, żeby trenować systematycznie i rozsądnie – często mniejszy, ale regularny wysiłek prowadzi do lepszych efektów.

Dobrze zbilansowana dieta

Aby przyspieszyć procesy regeneracyjne, substancje odżywcze powinny być dostarczone jak najszybciej po treningu, kiedy zapotrzebowanie organizmu na białko jest największe. Zaspokajając proteinowy głód mięśni, przyspieszysz regenerację i zadbasz o ich wzrost. Należy pamiętać, że po treningu organizm ma zwiększoną przyswajalność białka i węglowodanów. Po długotrwałym wysiłku optymalnie będzie spożyć około 1,5 g węglowodanów na kilogram masy ciała i ok. 0,3 g białka na kilogram masy ciała, najlepiej w ciągu pierwszej godziny po treningu. Świetnym wyborem są odżywki węglowodanowo-białkowe Inkospor, które są szybko absorbowane przez organizm. Białko sprzyja regeneracji mięśni w fazie odpoczynku, dlatego to tak ważne, żeby spożyć je w okresie okołotreningowym. Po zakończonych ćwiczeniach warto przyswoić także keratynę oraz odpowiednio dobrane aminokwasy, które wspierają redukcję tkanki tłuszczowej i zapobiegają procesom degeneracyjnym w mięśniach. Po suplementację mogą sięgać zarówno sportowcy, którym zależy na rozbudowie masy mięśniowej, ale również osoby chcące wymodelować i wyszczuplić sylwetkę. Warto wspomagać organizm również poprzez dostarczanie mu utraconych podczas ćwiczeń elektrolitów, aby zapewnić sobie właściwe nawodnienie organizmu, energię do ćwiczeń i odpowiednie przewodnictwo nerwowo – mięśniowe.

Wystarczająco długi sen 

Podczas snu organizm regeneruje się i odbudowuje tkanki. Należy pamiętać o tym, że mięśnie nie rosną podczas treningu, ale właśnie w fazie regeneracji. Zadbaj o wystarczającą ilość snu, by mieć siłę na wyzwania kolejnego dnia. Dobrym sposobem na przyspieszenie procesów regeneracyjnych są również masaże, ponieważ wspierają elastyczność i ruchomość stawów, a także zmniejszają napięcie mięśniowe.

Zdjęcie główne: pexels.com/Anna Shvets

Powiązane artykuły

Louis Hansel/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *