Chcesz się pozbyć nadprogramowych kilogramów w skuteczny, ale bezpieczny sposób? Poznaj dietę OXY, która cieszy się coraz większą popularnością. Jakie są jej założenia? Co można jeść, a czego nie? Czy istnieją jakieś przeciwwskazania do jej stosowania? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Dieta OXY – co to jest?

Dieta OXY to dieta białkowo-rotacyjna, która opiera się na czterech fazach. Każda z nich trwa siedem dni. Jest nieco podobna do znanej diety Dukana, jednak jak mówią specjaliści, nie wywiera niekorzystnego wpływu na nerki czy na wątrobę i ma zniwelować efekt jo-jo. 

Jednym z najważniejszych elementów jest picie – każdego dnia – specjalnych shake’ów OXY, składających się z żurawiny, kefiru i otrąb pszennych. Taki shake jest bogaty w antyoksydanty i substancje odżywcze, stymuluje przemianę materii, oczyszcza drogi moczowe i redukuje uczucie zmęczenia, ciężkości czy problemy z wypróżnianiem.

Dieta OXY może być przeprowadzana w różnych wariantach – klasycznym, w wersji wegetariańskiej oraz wegetariańskiej z rybami.

4 siedmiodniowe fazy diety OXY

Jak już wspomnieliśmy, dieta OXY dzieli się na cztery fazy. To:

  • detox – pierwsza faza, której zadaniem jest oczyszczenie oraz przygotowanie organizmu do odchudzania. W codziennym menu przeważają warzywa i owoce;
  • fat burning – szybsza redukcja masy ciała poprzez spalanie tkanki tłuszczowej. Spożywamy najwięcej białka pochodzenia zwierzęcego (kurczak, indyk, chuda wędlina, chudy nabiał, jajka, tuńczyk, dorsz) z małym dodatkiem warzyw niskowęglowodanowych, jak pomidory, ogórki, szpinak, cebula czy fasolka szparagowa. Niewskazane są zaś produkty zbożowe oraz owoce;
  • step – tak zwane utrwalenie efektów odchudzania. Menu wzbogacamy o białko pochodzenia roślinnego (w proporcji 50:50 do białka zwierzęcego), o nasiona roślin strączkowych, ciecierzycę, groszek, soję, tofu, nabiał oraz ryby, zbożowe płatki, komosę ryżową i chrupkie pieczywo. Mniej jest natomiast mięsa;
  • balance – etap stabilizacji, gdzie do jadłospisu zostają wprowadzone wykluczone produkty, czyli tłuszcze i węglowodany (choć dalej w dość małej ilości), czyli pełnoziarniste pieczywo, owoce i płatki owsiane.

Przeciwwskazania do przejścia na dietę OXY

Jak w każdej diecie, tak i tutaj konieczne jest wcześniejsze skonsultowanie się z lekarzem. Problemy zdrowotne mogą być przeciwwskazaniem do stosowania diety OXY. Kto nie powinien decydować się na nią? Przede wszystkim kobiety w ciąży i karmiące piersią, cukrzycy, osoby z chorymi nerkami i wątrobą, z wrzodami żołądka i dwunastnicy oraz z kamieniami nerkowymi. Do tego także osoby mające potwierdzoną nietolerancję i alergię pokarmową na białko czy podwyższone wartości prób wątrobowych.

Dieta OXY nie jest dla każdego, ale wiele osób się na nią decyduje, osiągając wymarzoną redukcję wagi. Co ważne, po ukończeniu czwartej fazy codzienne posiłki powinny być zbilansowane, do tego warto też włączyć aktywność fizyczną. W ten sposób unikniemy efektu jo-jo i utrzymamy efekty.

Zdj. główne: Louis Hansel/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *