Medytacja jest zdobywającą coraz większą popularność techniką relaksu, dzięki której możemy oczyścić umysł, wyciszyć się i pozbyć napięcia psychicznego. Regularne medytowanie pozwala uodpornić się na stres i pomaga lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami. Ćwiczenia medytacyjne ułatwiają przeznaczone do tego aplikacje. Podpowiadamy, na które warto zwrócić uwagę.

Można śmiało stwierdzić, że medytacja jest praktyką odpowiednią niemal dla każdego, ponieważ pozwala się zrelaksować i odciąć od przytłaczającej rzeczywistości. Zrezygnować z niej powinny jedynie osoby cierpiące na schizofrenię, zaburzenie afektywne dwubiegunowe i zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.

Regularne ćwiczenia polepszają zdrowie fizyczne i psychiczne oraz pomagają przezwyciężyć lęk i inne negatywne emocje. Co ważne, przygodę z medytacją możemy rozpocząć od razu, nie musimy się do tego w żaden sposób przygotowywać i kupować specjalnych strojów czy sprzętów. Wystarczy, że znajdziemy spokojne miejsce i wygospodarujemy kilka wolnych minut. Początkującym osobom może być trudno się skupić. Nasza uwaga często ulega rozproszeniu. Podczas medytacji niezwykle pomocne okazują się aplikacje, dzięki którym szybciej wyrobimy nowy nawyk. Sprawdź, z jakich aplikacji warto korzystać.

Pexels.pixabay.com

INTU Medytacja

INTU Medytacja to aplikacja zaprojektowana przez polskich twórców, która ma nas nauczyć medytować w 7 dni. Oferuje ćwiczenia oddechowe i mentalne na poziomie podstawowym oraz zaawansowanym. Medytacje są zorganizowane w formie 7-dniowych kursów, skupiające się na koncentracji i uważności. Pierwszy kurs został stworzony z myślą o osobach początkujących i tych, które już kiedyś medytowały. Kolejne kursy pomagają udoskonalić praktykę medytacji.

Aplikacja jest dostępna w języku polskim, co z pewnością będzie sporym ułatwieniem dla wielu użytkowników, ale istnieje również możliwość przejścia na język angielski. Warto wspomnieć, że w Intu znajdziemy medytacje dla dzieci. Czas ćwiczeń waha się od czterech do dwudziestu minut, więc trening medytacji dobieramy do własnych potrzeb i możliwości, a także nastroju.

Prana Breath: Spokój, medytacja

Kolejną aplikacją dostępną w języku polskim jest Prana Breath: Spokój, medytacja, która skupia się na technikach oddychania. Już kilka lub kilkanaście minut dziennie wystarczy, aby wyregulować oddech, zrelaksować się i poprawić samopoczucie. W aplikacji znajdziemy kilka programów oddechowych, które różnią się pomiędzy czasem przeznaczonym na wdech i wydech. Delikatne, uspokajające dźwięki informują nas, kiedy powinniśmy wykonać wdech i wydech. Dostępne programy są nastawione na konkretny cel, w aplikacji znajdziemy między innymi ćwiczenia oddechowe na Oczyszczenie umysłu, Głęboki spokój czy Wewnętrzną siłę. Ciekawą opcją są również schematy pozwalające rzucić palenie czy zmniejszyć uczucie głodu.

Twórcy zapewniają, że korzystanie z ich aplikacji pozwala wyrównać oddech, szybciej zasnąć, poprawić efektywność pracy mózgu i zmniejszyć niepokój. Swoje postępy możemy śledzić na przejrzystych wykresach.

Mindy: rozwój, medytacja, sen

Mindy: rozwój, medytacja, sen to aplikacja, dzięki której nie tylko wykonamy trening uważności i ćwiczenia oddechowe czy zrelaksujemy się przed snem, lecz także pogłębimy swoją wiedzę na temat technik radzenia sobie ze stresem, budowania zdrowych relacji i umiejętności psychologicznych. Krótkie podcasty edukacyjne zostały nagrane przez specjalistów z zakresu psychologii i neurobiologii. W aplikacji znajdziemy również bogatą bazę muzyki, która pozwoli nam się uspokoić i odprężyć. Dzięki dostępnym programom możemy również popracować nad swoimi celami i rozwinąć swój potencjał.

Zdj. główne: leninscape/pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *