Któż z nas nie ma słabości do słodyczy? Chętnie sięgamy po czekoladę czy batonika. Co zrobić, by je ograniczyć? Okazuje się, że są na to skuteczne sposoby!

Słodycze – kochają je nie tylko dzieci, ale i dorośli. I nie ma co się oszukiwać, mało kto, częstując się kostką czekolady, na niej poprzestaje. Najczęściej zjadamy kolejną, i kolejną, aż pozostanie pusty papierek. Słodycze uzależniają, co do tego nie ma wątpliwości. Jedzenie ich w nadmiarze ma bardzo niekorzystny wpływ na nasze zdrowie, a do tego przyczynia się to do pojawienia nadprogramowych, trudnych do zgubienia kilogramów. Tylko co zrobić, kiedy tak ciężko powstrzymać się przed zjedzeniem czegoś słodkiego? 

Sposób nr 1: postaw na owoce

Idealnym zamiennikiem słodyczy są owoce. Dlatego warto po nie sięgać wówczas, gdy tylko przyjdzie nam ochota na coś słodkiego. Owoce są bardzo zdrowe, a niektóre (np. banan) sycące. Dobrą metodą jest pozbycie się z domu wszelkich słodyczy a zaopatrzenie w różne owoce (by mieć zawsze wybór) np. jabłka, gruszki, banany, truskawki. Po kilku tygodniach z pewnością zauważymy, że ochota na kawałek czekolady czy batonika pojawia się rzadziej lub nie pojawia się wcale. A lepsze samopoczucie i zgrabniejsza sylwetka z pewnością zmotywują nas do dalszego jedzenia owoców. Poza tym owoce są naprawdę smaczne, a obecnie w sklepach znajdziemy ich mnóstwo, więc każdy może dobrać idealny dla siebie smak. 

Sposób nr 2: suszone owoce zamiast chipsów czy słodkich wafelków

Idealnym zamiennikiem słodkich wafelków, chipsów i innych słodkości są suszone owoce. Można je kupić w marketach lub sklepach ze zdrową żywnością, bądź wysuszyć samodzielnie w piekarniku albo przy użyciu suszarki do grzybów. Jeśli uwielbiamy coś chrupać czy podjadać w ciągu dnia, bądź oglądając film – suszone owoce sprawdzą się idealnie. 

Sposób nr 3: pokochaj miętę!

Warto wiedzieć, że doskonałym sposobem na zmniejszenie chęci na słodkości jest używanie mięty. Sprawdzą się w tym przypadku zarówno miętowe herbatki, jak i woda z miętą i cytryną (doskonała w upalne dni), a nawet guma miętowa. Listki mięty można też żuć. Warto pamiętać, że mięta ma nie tylko piękny, orzeźwiający zapach, ale też działanie antybakteryjne i antywirusowe. Zwalcza też liczne bakterie i poprawia funkcjonowanie układu trawiennego. Co ciekawe, mięta tak jak melisa, działa wyciszająco i uspokajająco, więc świetnie sprawdza się np. w ciągu stresującego dnia. 

>> Zobacz też: Olej rzepakowy a słonecznikowy – jakie są różnice?

Sposób nr 4: zadbaj o regularne posiłki

Po słodycze często sięgamy, gdy robimy się głodni, a mamy świadomość, że do kolejnego posiłku zostało trochę czasu. Dlatego, gdy chcemy odstawić słodkości, to warto zadbać o uregulowanie pory jedzenia poszczególnych posiłków. Ważne jest to, by najadać się do syta, jednak nie „pod korek”. Do picia wybieraj wodę, a nie soki, czy napoje gazowane. 

Sposób nr 5: jedz więcej produktów pełnoziarnistych oraz kasz

Dobrym sposobem na ograniczenie słodyczy jest jedzenie większej ilości produktów pełnoziarnistych, wszelkiego rodzaju kasz oraz zbóż. Warto bowiem wiedzieć, że węglowodany złożone do cukru prostego rozkładają się przez dłuższy czas – dłużej więc będzie on dostarczany do komórek naszego organizmu. Dlatego apetyt na coś słodkiego będzie z pewnością mniejszy.

Sposób nr 6: Zrób zdrowe batoniki lub ciasteczka

Warto pomyśleć o zamiennikach słodyczy. W tym przypadku doskonale sprawdzą się np. batoniki lub ciasteczka przygotowane z bakalii, miodu, płatków owsianych, pestek słonecznika, rodzynek itp. Ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, można je dowolnie modyfikować, dodając zdrowe produkty, które lubimy, a taki batonik nie będzie kolejną porcją cukru, a wręcz przeciwnie. 

Powiązane artykuły

Louis Hansel/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *