LinkedIn został założony, aby ułatwić komunikację między firmami, rekruterami i osobami poszukującymi pracy. Nieważne, czy dopiero jej szukasz, czy chcesz znaleźć nową. Ten serwis pomoże Ci w obu sytuacjach. 

Zakładanie konta krok po kroku

Zakładanie konta na serwisie LinkedIn jest bardzo intuicyjne. Po wejściu na stronę internetową serwisu wybierz ,,Dołącz teraz”, a następnie podaj e-mail i hasło. Kolejne informacje, które będzie trzeba podać, to: imię, nazwisko, kraj oraz kod pocztowy. Pamiętaj, że w tych miejscach nie możesz wprowadzać pseudonimu ani nazwy swojej firmy.

Jeśli zmienisz miejsce, w którym mieszkasz, możesz edytować tę informację w ustawieniach profilu. W następnych okienkach wpisz, jakie zajmujesz stanowisko, w jakiej firmie i branży – jeśli obecnie nie pracujesz, podaj te, w których zatrudniano Cię ostatnio. Te dane również można później zaktualizować w zakładce “Doświadczenie zawodowe”.

>> Zobacz też: Jak napisać CV? 8 sprawdzonych porad

Na ich podstawie zostanie utworzona lista proponowanych profili osób, które prawdopodobnie znasz ze względu na zbliżone stanowisko lub miejsce zatrudnienia. Jeśli nadal studiujesz, nie musisz podawać tych informacji. Ostatnim krokiem po uzupełnieniu powyższych danych będzie wpisanie w odpowiednie pole kodu aktywacyjnego, który zostanie przesłany na Twój adres e-mail.

Jakie informacje należy zamieścić na profilu?

Tak jak w wielu innych sytuacjach, tak i na tym serwisie bardzo ważne jest zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, dlatego dobrze przemyśl to, jakie wybierzesz tło oraz jak uzupełnisz nagłówek i podsumowanie swojego profilu. Oprócz tego, że powinny przykuwać uwagę, to muszą być też możliwie krótkie i treściwe. Rekruterzy i potencjalni klienci przeglądają w krótkim czasie naprawdę wiele profili, więc te informacje, które zobaczą najpierw, przedstaw zrozumiale. Na początku dobrze zastanów się nad tym, do jakiego grona odbiorców chcesz dotrzeć oraz które informacje mogłyby zachęcić ich do odwiedzenia Twojego profilu. Krótko mówiąc – spróbuj na niego spojrzeć z perspektywy pracodawcy, klienta czy rekrutera. 

Zanim zaczniesz pisać o sobie, spróbuj przeprowadzić własną, jednoosobową rozmowę kwalifikacyjną. Odpowiedz na pytania, które mogłyby się pojawić na prawdziwej, a więc:

  • Jakie są twoje mocne i słabe strony?
  • Co cię wyróżnia spośród pozostałych osób na LinkedIn?
  • Co możesz zaoferować osobie zainteresowanej Twoim profilem?
  • Jakie masz doświadczenie i umiejętności przydatne w Twojej branży?
  • Jak możesz wykorzystać swoją wiedzę na danym stanowisku?
  • Dopiero po udzieleniu odpowiedzi na te pytania stwórz podsumowanie.

Kolejnym krokiem będzie opisanie doświadczenia zawodowego. Obok nazwy zajmowanego stanowiska wymień, na czym polegały Twoje obowiązki. Wzbogać listę o wszelkie podejmowane przez Ciebie aktywności, które mogłyby być dobrze widziane w branży, do której aplikujesz. Wszelkie kursy, projekty, praktyki, staże, wolontariaty, szkolenia zadziałają na Twoją korzyść. Zwróć uwagę na kolejność, w jakiej je podasz – na początku wpisz te, które byłyby najbardziej pożądane. Zainteresowana osoba może nie chcieć czytać całej listy, by je odnaleźć.

Istotna jest również estetyka. Portfolio, zdjęcia czy prezentacja multimedialna będą atrakcyjnym uzupełnieniem profilu, więc zaprojektuj je tak, by odzwierciedlały Twoją indywidualność i wyróżniały się na tle innych kont. Jednak, tak samo jak w podsumowaniu, uważaj, by nie doszło do przerostu formy nad treścią. Ikony graficzne i bogata oprawa prezentacji nie mogą dominować nad rzeczowym tekstem. Podział na akapity wydaje się być drobiazgiem, ale między innymi to on odpowiada za przejrzystość tekstu. Zapewne wiesz już, że poprawna pisownia to podstawa, dlatego jeśli coś wzbudzi Twoją wątpliwość – koniecznie to sprawdź.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *